Project Description
Royal Arena App til iOS og Android
OM SELVE PROJEKTET
Opgaven
Den nye arena i Ørestaden var kun 4 måneder fra åbningen i 2017, hvor Appvice blev kontaktet for at høre om vi kunne levere en app løsning til de mange gæster. Royal Arena havde nogle klare ønsker omkring hvilke funktioner selve app’en skulle have og vi fik mulighed for at byde på opgaven. Vi vandt opgaven og i tæt samarbejde med arenaen gik vi igang med at definere user-flow samt design af applikationen.
UX og Design
App udvikling
Backend løsning
Integration med skabe
Et ønske fra Royal Arena var at applikationen skulle integreres direkte med skabene i Arenaen. Det gør det muligt for gæsterne at booke og betale et skab i applikationen. Gæsterne indtaster blot skabsnummeret i app’en eller vælger skabet ud fra et kort. Gæsten kan så vælge om de skal betale med Mobile Pay eller dankort/kreditkort. Når transaktionen er gennemført får gæsten en pinkode og dermed adgang til skabet. Pinkoden gemmes i app’en, så de kan få adgang til skabet når eventet er ovre.
Leverancer
Med en meget stram deadline var der ikke plads til større afvigelser, for ellers ville tidsplanen skride. Efter UX og design var på plads gav det mulighed for at påbegynde selve udviklingen, som indebar mange iterationer dels for at sikre udviklingen skred frem planmæssigt men også for at forventningsafstemme løbende. Det sikrede, at vi hurtigt kunne lave ændringer og imødekomme eventuelle rettelser hurtigt. Projektet forløb planmæssigt og leverancen blev leveret til tiden og budgettet.
Rådgivning og idegenerering
Appvice hjælper og rådgiver under hele processen. Vi holder os ikke tilbage hvis vi har ideer eller forslag til løsninger som sikrer en bedre brugeroplevelse eller skaber mere værdi for forretningen.
Integreret med Web
Applikationen er integreret med royalarena.dk, hvilket gør det muligt for arenaen blot at oprette nyheder og opkommende artister ét sted. Det vises automatisk i applikationen når rettelsen er publiceret.
Vi står klar til at hjælpe
Stil skabe til rådighed for dine gæster, og vi hjælper dig med al det tekniske. Skabene kan styres via et smart backoffice system, så I selv kan styre betaling, ledighed m.v. Kontakt os for at høre nærmere.